Faceți căutări pe acest blog

luni, 20 iunie 2011

Cum se naşte un brand: de la miniMAX la MACRO

Strategia din spatele noului lanţ de magazine a fost construită matematic pentru a atinge publicul-ţintă şi pentru a transmite valorile pe care reprezentanţii companiei şi le-au trasat. În realizarea brandului MACRO au fost trasate o serie de elemente româneşti menite să sublinieze oferta magazinelor: produse tradiţionale româneşti.

De la minimax la MACRO a fost cale lungă. Transformarea a fost totală şi a presupus crearea „de la zero" a unui nou brand. „Nu discutăm practic de un rebranding, ci de crearea unui model nou de business, construit pe o platformă existentă. Cu alte cuvinte, recipientul - clădirea - exista dinainte, dar întreg conceptul este nou", au explicat reprezentanţii Odyssey, agenţia care s-a ocupat de transformare.

Noul lanţ de magazine MACRO ce se va extinde pe fostul miniMAX Discount şi se poziţionează acum ca un retailer românesc. „Toţi retailerii, de la supermarket, hypermarket şi discounter, sunt companii internaţionale. MACRO este singurul retailer care doreşte să îmbine specificul românesc cu ofertele de discounteri", au mai declarat oficialii agenţiei.

Transformarea a fost complexă şi a pornit de la o discuţie de business în care a fost prezentată viziunea, urmată apoi de stabilirea „arhitecturii de brand" unde au fost trasate „beneficiile, valorile şi pozitionarea de brand". „Am organizat un workshop care a cuprins toate părţile implicate în acest proiect: echipa de management de la MACRO/ Minimax, echipele de marketing, operaţional, biroul de arhitectură Alpha Domus, agenţia de creaţie/design Odyssey, precum şi consultanţii de brand", au mai precizat oficialii agenţiei Odyssey.

Întoarcerea la tradiţii

În urma analizelor şi a workshop-ului realizat au fost identificate elementele definitorii ale noului brand: „Pornind de la tradiţia pe care o au românii în zona de comerţ, respectiv comerţul de tip balcanic care ne face diferiţi faţă de ceilalţi, am redescoperit piaţa aşa cum era ea odată, târgul cu diversele personaje, poveştile şi basmele populare."

Astfel s-a ajuns la identitatea vizuală a brandului MACRO: un logo multicolor, cocoşul cu punguţa ca simbol principal şi sloganul „Curat chilipir". Pentru a ajunge la aceste elemente au existat mai multe etape de documentare, la Muzeul Ţăranului Român şi la Muzeul Satului, pentru a descoperi elementele pur româneşti, „ce au reprezentat izvorul de inspiraţie pentru universul vizual MACRO".

Logoul MACRO a fost creat pornind de la pana unui cocoş, iar la nivel coloristic face referire la culorile naţionale româneşti. De ce un cocoş? „În tradiţia populară cocoşul este simbol al inteligenţei, al curajului şi al fertilităţii. Este vestitorul zorilor unei noi zile, al răspritului de soare, al salvării spirituale. Toate acestea sunt cunoscute românilor din cele mai vechi timpuri şi au fost «imortalizate» în ceramică, sculptură şi în poveştile populare, una dintre cele mai cunoscute fiind «Punguţa cu doi bani» a lui Ion Creangă",au explicat reprezentanţii agenţiei Odyssey.

adevarul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu